Szydełkuję

Bieżnik

Nadrabiam trochę notkowe zaległości – bieżnik wykonałam jeszcze w styczniu, ale do tej pory o nim nie napisałam.

Tym razem wzór nie pochodził z Internetu, lecz z magazynu „Szydełkowe patchworki”, wydania specjalnego „Sabrina Robótki extra”, nr 4/2015. Był to też schemat, nie zaś wzór opisowy, a z takich zwykle korzystam i rozumiem je znacznie lepiej. Ale ten jeden raz stwierdziłam, że trzeba spróbować czegoś nowego, może w końcu nauczyć się rozczytywać te magiczne piktogramy. ;)

IMG_2407

Dodatkowym utrudnieniem były polskie oznaczenia, gdyż zwykle korzystam z angielskich. Poradziłam sobie jednak całkiem nieźle. Było bodajże jedno miejsce, którego nie zrozumiałam, ale zrobiłam jak wydawało mi się słuszne i wzór dalej miał sens! Chciałam także wykorzystać okazję, by nauczyć się, jak łączyć ze sobą elementy patchworkowej robótki… i przyznam, że już zdążyłam zapomnieć. Cóż trudne to nie było, następnym razem też sobie poradzę.

Trochę żałuję, że nie użyłam innej włóczki (a najlepiej kordonka), ale nie chciałam marnować ładnego materiału na projekt, który mógł mi zupełnie nie wyjść… a skoro wyszedł dobrze, to mi szkoda, że nie jest w jakimś normalnym kolorze, bo ten seledynowy pasuje mi dokładnie do niczego…

Oddzielnym wyzwaniem było nadanie bieżnikowi kształtu. Niestety nie korzystałam nigdy z krochmalu i tym razem również nie zdecydowałam się na jego zakup. Zamiast tego rozciągnęłam bieżnik na tablicy korkowej, przybiłam szpilkami i przykryłam mokrą szmatą, by rozciągnął się w ten sposób.

IMG_2415

Niestety, moja tablica jest za mała i musiałam go rozciągać na dwa razy… trochę tę nierówność niestety widać. Chętnie jeszcze kiedyś zrobiłabym jakąś serwetkę, ale potrzebuję zdecydowanie większej podkładki. I może jednak użyję krochmalu, bo bieżnik zaczął się zwijać. I kordonka.

W każdym razie jak na pierwszą próbę czytania wzoru ze schematu, poszło mi bardzo dobrze, zadanie wykonane! Na razie jak widzieliście wróciłam do amigurumi, ale jest jeden wzór na bieżnik bożonarodzeniowy, który mi się podoba…

IMG_2510

3 thoughts on “Bieżnik”

  1. Bieżnik śliczny. I w tym kolorze mu ładnie :)
    Z szydełkowymi schematami mam dokładnie na odwrót i dopiero całkiem niedawno nauczyłam się czytać wzory opisowe. Całe szydełkowe życie pracowałam z schematami, jak ognia unikając wszelki projektów gdzie były opisy, ale od roku opisy nie stanowią już dla mnie problemu. Wystarczyła chęć zrobienia piłeczki dla siostrzeńca, by nauczyć się czytać „szyfr”.

    Lubię to

Skomentuj

