Sadzę

Ogórek zakwitł!

Dziś rano zauważyłam, że w pełni rozwinął się pierwszy z kwiatów ogórka. A jeszcze dzień wcześniej był całkiem zwinięty. ;)

IMG_2896

Przypominam kalendarium:

19 marca posiadałam 4 nasiona ogórka Dar.

IMG_2672

23 marca nasiona zaczęły wschodzić.

IMG_2712

29 marca wyglądały tak (na dole po lewej):

IMG_2733

3 kwietnia ogórki wyglądały już tak i wymagały przepikowania do większych doniczek:

IMG_2822

10 kwietnia zaczynają pojawiać się witki.

20 kwietnia ogórki już trzymają się patyczków. Widać już zalążki kwiatów.

29 kwietnia otworzył się pierwszy kwiat:

IMG_2904

Tak na chwilę obecną wyglądają ogórki, mają już ze 30 cm wysokości:

Wpadłam trochę w panikę, bo ogórek cały czas rośnie w doniczce torfowej w domu – na balkon ma pójść dopiero po zimnej Zośce (15 maja), choć biorąc pod uwagę, jak zimną mamy wiosnę, nie wiadomo, jak to wyjdzie :/ Boję się, że ogórek z kwiatami/zalążkami warzyw źle zniesie przesadzanie. Z drugiej strony, po to jest w doniczce torfowej, by szok był jak najmniejszy. Wszystko przez to, że wysiałam go trochę za wcześnie – mogłam poczekać do kwietnia. Tak to jest, jak się eksperymentuje.

Kwiaty ogórka mogą być żeńskie, męskie lub obupłciowe, Niestety nie potrafię powiedzieć, jakiej płci jest ten kwiatek ;) Cieszy jednak, że pojedyncza roślina zwykle może zapłodnić samą siebie, bo mam tylko trzy i jeszcze będę je rozdzielać.

Oby następny ogórkowy post miał już zdjęcia ogóreczków! :D

 

4 thoughts on “Ogórek zakwitł!”

  1. To może za rok ja też bym coś posadziła?
    W życiu udało mi się wyhodować kukurydzę, która miała dwie kolby bardzo małe i zjadł je chomik. Słonecznik rósł wtedy tak samo dzielnie ale padł.

    Lubię to

      1. Nasiona z mieszanki dla chomika… Wsadziłam w ziemie i podlewałam, a potem jak już byłą za duża na małą doniczkę, to mama na balkon przesadziła do takiej balkonowej długiej. Wyrosło bez jakiegoś specjalnego pielęgnowania :D

        Lubię to

Skomentuj

