Sadzę

Przegląd sadzonek

Ufff! W końcu przesadziłam resztę powoli rosnących roślin… Wiem, wiem, trochę późno, bo za miesiąc to już powinny być na balkonie, ale oczywiście musiałam najpierw domówić doniczek. Pozostaje mieć nadzieję, że trochę przyspieszą. Tymczasem inne sadzonki rosną jak na drożdżach. :) Tylko pogoda martwi, bo wcale nie robi się cieplej. :/

Dziś w zasadzie tylko chciałam pochwalić się moją uprawą. Bardziej merytoryczne posty pojawią się niedługo, po prostu piszę kwietniowy CampNaNo (szczegóły tutaj), co trochę kradnie mi czas na inne rzeczy. No dobra, trochę za dużo gram w Stardew Valley. A tyle mam zaległości, i notki ogrodnicze, i wzór na czapkę, i wrażenia z lektury „Duchologii”…

Ale przejdźmy do tego, co najciekawsze! Roślin!

IMG_2872

Pomidory

Nie jestem w stanie ocenić, czy Balkoni Red i Venus rosną dobrze, bo na tle Maskotek wyglądają jak karzełki :D Nie no, nie ma się o co martwić, jest dobrze. Miałam zostawić po 4, ale jest po 5 sztuk, bo Małż zaprotestował, że gdzie chcę takie ładne dawać na zmarnowanie, więc się nad nimi ulitowałam. Zresztą pomidory będzie potem najłatwiej rozdać.

Maskotek wybrałam cztery najładniejsze i rosną jak szalone. Dziwi mnie ta dysproporcja, bo przecież też są miniaturowe, przynajmniej na zdjęciach sprawiały wrażenie mniejszych od pozostałych odmian. Nie wiem, czego się po nich spodziewać, ale na tym polega zabawa. ;)

IMG_2878

A tu dla porównania Maskotka i Venus:

IMG_2879

Papryczki

Ponieważ po raz pierwszy sadziłam papryczki, trudno mi powiedzieć, czy rosną prawidłowo. Zapewne tak, po prostu wydają się małe na tle pozostałych roślin, a liście mają przecież ładne. Ostrych Yvon mam niespodziewanie dużo – 4 w dużych doniczkach i jeszcze 3 w małych, bo są tak śliczne, że szkoda mi je było wyrzucić. Może też znajdą się na nie chętni.

IMG_2883
Dwie z przodu to Poupile, reszta – Yvony.

Za to słodkie Poupile mam tylko dwie. Uratowałam je zresztą przed pleśnią, bo więcej nie wzeszło i nie miałam wyboru. Ale te, które są, wyglądają nieźle. Nie wiem, co poszło z nimi nie tak, mam tylko nadzieję, że już będą rosnąć bez przygód.

Ogórki

Ogórki kompletnie zaszokowały mnie tym, jak szalenie rosną i jak są wielkie. Poza jednym, który usechł zaraz na początku, wszystkie trzy wyglądają bardzo dobrze.

IMG_2870

Wypuszczają też już witki – na razie mają do jednym patyczku, który mogą złapać. Aż się proszą o zrobienie jakiegoś timelapsa, bo najpierw kręcą się na wszystkie strony, potem obmacują patyk, a do następnego ranka mocno go już trzymają :) Bardzo lubię obserwowanie takich drobiazgów.

IMG_2861

Oberżynki

Oberżynki niestety przyprawiają mnie o ból głowy, bo są strasznie niemrawe. Jedna wydaje się trochę okazalsza, z trzema liśćmi właściwymi, ale poza tym są jakieś takie nijakie :/ Zobaczymy, co będzie dalej.

IMG_2874

Słoneczniki

Słoneczniki mam 2, jeden z doniczce torfowej z ziemią do rozsady, a drugi w plastikowej z super-lekką, trzymającą wilgoć ziemią do roślin balkonowych. Jest więc to eksperyment podwójny, pewnie trochę nienaukowy, bo powinno się wprowadzać tylko jedną zmienną na raz ;)

IMG_2875

Musiałam jednak przesadzić jednego słonecznika, bo wydawało mi się, że widzę na doniczce pleśń i nie chciałam ryzykować. A akurat zużyłam cały worek ziemi i musiałam otworzyć drugi, ten już na maj.

Co dalej?

Powolutku wzeszła też bazylia, niestety z mięty na razie nic nie wychodzi. :( Posiałam też mieszankę roślin na komary. Nie do końca wiem, co w niej jest ani które nasiono należy do jakiej rośliny, więc efekty mogą być ciekawe.

Teraz czekam na jakiś ładniejszy dzień, co by zacząć przyzwyczajać sadzonki do świata zewnętrznego. Poza tym przeprowadzam eksperyment doniczki torfowe vs plastikowe. I trochę zaczyna mnie przerażać, ile ja tych roślin mam… stoją na podkładkach na środku salonu i tylko powodują zamieszanie. Niech już się zrobi ładnie, żebym mogła je wystawić na balkon i odzyskać pokój!

 

Skomentuj

